Kestävyyttä juoksuharjoittelulla treenit alkavat

6.10.2021

Raahen Vesa aloittaa kaikille avoimet treenit hiihtomajalla  sunnuntaisin klo 10.30. Myöhemmin syksyllä treenit siirtyvät ArinaAreenalle.

Opi oikea juoksutekniikka ja saat vinkit monipuoliseen terveyttä edistävään 
kestävyysharjoitteluun 

Treenien vetäjänä toimii Hannu Syrjäpalo ja Raahen Vesan yleisurheiluvalmentajat

Teemat ja aikataulu


10.10. Hiihtomaja klo 10.30 
Tervetuloa - Lämmittely 30min, Juoksutekniikan perusasiat (koordinaatiot) 30-45min, 
Loppuverryttely 15-30min 


17.10. Hiihtomaja klo 10.30
Lämmittely 30min, Juoksutekniikan perusasioita (koordinaatiot) 30-45min, Loppuverryttely 15-
30min

24.10. Hiihtomaja klo 10.30
Lämmittely 30min, Juoksutekniikan perusasioita (koordinaatiot) 30-45min, Loppuverryttely
30min
—> tavoitteena, että kolmen ohjatun kerran jälkeen osaat tehdä koordinaatiot myös
omatoimisesti (n.2 krt / vko) esim. peruslenkkien yhteydessä


7.11. Hiihtomaja klo 10.30 
Pitkä lenkki 1,5h - 2h, rasva-aineenvaihdunnan ja peruskestävyyden, parantaminen, vauhti 
vähän kevyempi kuin tunnin peruslenkillä 
—> tavoitteena ymmärtää pitkä lenkki yhtenä pääharjoituksena kestävyyden kehittämisesssä 

14.11. Arina Areena klo 17.00 
Lämmittelyt, Koordinaatiot + kiihdytysjuoksuja, Juoksua tukeva lihaskuntoharjoittelu kuntopiirinä, 
Loppuverryttely. 


21.11. Arina Areena klo 17.00 
Lämmittelyt, Koordinaatiot + kiihdytysjuoksuja, Juoksua tukeva lihaskuntoharjoittelu kuntopiirinä, 
Loppuverryttely 


28.11. Arina Areena klo 17.00 
Lämmittelyt, Koordinaatiot, lyhyitä intervalleja 

KEVÄTKAUDEN TEEMOJA 1/2022 lähtien 
* TAVOITTEEN VALINTA 
* PITKÄ LENKKI 
* VAUHTIKESTÄVYYYS / PITKÄT VEDOT 
* VAUHTIKESTÄVYYS / TASAVAUHTINEN REIPAS 
* LOIKKAHARJOITUKSET, MÄKIVEDOT, PORRASTREENI 
* INTERVALLIT JA TEHOHARJOITTELU